piątek, 27 marca 2015

"Oszaleć ze strachu" Jana Frey

Zastanawiałeś się kiedyś jak to jest cały czas się bać? Z dnia na dzień? W każdej chwili? Każdej sekundzie? Strach Nory z każdą kolejną minutą narasta. Nie daje dziewczynie szans na normalne życie, takie jakie prowadzi większość jej rówieśników. Ma przeczucie, że śmierć ją prześladuje. Ludzie z jej otoczenia umierają. Najczęściej przyczyną zgonu bliskich nastolatki jest choroba, rak. Nora czuje się chora fizycznie, czuję że jej czas też się kończy. W głowie kłębią się przeróżne myśli. Nieświadomie odsuwa od siebie inne osoby, popadając w coraz większą samotność. Nie ma wsparcia wśród rodziny i przyjaciół, którzy nie mają pojęcia o problemach siedemnastolatki.

"Oszaleć ze strachu" to książka dająca dużo do myślenia. Pozwala spojrzeć z innej perspektywy na życie i śmierć. Na co dzień nie zastanawiamy się jak będzie wyglądał koniec. Wyobrażamy sobie jak nasza egzystencja będzie wyglądała za kilka lat, gdyż nie myślimy, że zakończy się za kilka dni. 
Autorka dotyka jeszcze wielu innych problemów m.in. gwałtu, rozwodu, przyjazni, samobójstwa, autyzmu, samoakceptacji. Frey dobiera słowa tak, aby każdy mógł zrozumieć treść jej dzieła. Czyta się łatwo, ale na długo pozostaje w pamięci.


Cytaty:

"Głośna muzyka rzeczywiście sprawiała
uszom ból, a mimo to słuchałam jej, ponieważ dawała mi poczucie rzeczywistości i normalności, gdy czułam, że staczam się w pustkę."

"Wreszcie istniało też trzecie Ja. To Ja było zwykłą pustką,rozpaczą i beznadzieją. To Ja było zmęczone, apatyczne i marzyło o niczym więcej,jak tylko o końcu tych wszystkich lęków i niepokojów."

"Po dacie urodzin przychodzi kolej na datę śmierci, to dotyczy wszystkich bez wyjątku. Każdy - król, prezydent, kioskarz, ksiądz, a nawet papież, każdy pewnego dnia umrze. I tak jak co roku mamy urodziny, tak samo przypada też rocznica naszej przyszłej śmierci, tylko o tym nie wiemy. W grę wchodzi każdy dzień. Kiedy nadejdzie pora, ta data zostanie wyryta na naszym grobie."



15 komentarzy:

  1. Książka zdecydowanie w moim stylu (choć nie fantasy). Można to to kupić w Empiku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia. Ja wypożyczyłam w bibliotece, mało kiedy kupuje książki, wole wypożyczać.

      Usuń
  2. Czytałam to jak chodziłam do gimnazjum, więc również nie kupiłam jej.
    ~I DON’T KNOW~

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam, mimo że sporo o niej słyszałam

    z wypiekami na twarzy i nieskrywaną ciekawością twojej opinii, zapraszam na nowy rozdział
    http://nim-ci-zaufam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat wydaje się ciekawy, ale w najbliższym czasie mam dość opowiadań o rozterkach nastolatek. Zdecydowanie bardziej wolę akcję + ciekawe wątki rozterkowe z ciekawymi sytuacjami (ale nie nastolatek:)
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba wstyd się przyznać, ale nawet nie słyszałam o tej książcę. Spróbuję wypożyczyć ją w bibliotecę. Cóż, w poprzednim poście mówiłaś, że możemy ci polecać książki, a więc tak... Chciałabym ci polecić "Piękni i martwi" Yvonne Woon, bardzo świetna książka. Spodobała mi się od razu i jeśli opisałabym ją tutaj, to bardzo by mnie to ucieszyło. To jest dokładnie trylogia, więc polecam wszystkie części. Ciekawy blog. Pozdrawiam, Weronika z http://believe-in-the-spirit-ff.blogspot.com/ :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się przeczytać bo wydaję się być ciekawa. Mam nadzieję, że znajdę ją w bibliotece, a jak nie to może skuszę się na kupno.

      Usuń
  6. Nie przepadam za tego rodzaju literaturą, ale bardzo miło czyta się Twoje wpisy :D
    Pozdrawiam :D
    http://idezrobicbudyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. http://kodalinephotography.blogspot.com/ Zapraszam do mnie dodałam liczę na to samo .

    I fajny pomysł na bloga !

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam. Nie czytałam. Wydaje się być nawet ciekawa. Jednak w tej chwili czytam trzy książki naraz i szczerze powiedziawszy na czwartą nie starczyłoby mi doby ;) Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam i nie słyszałam jak dziewczyna z kom wyżej.
    Ja jestem twoją odwrotnością i wolę chodzić po sklepach np. Empik i kupować pachnące, nowe książki xd niż wypożyczać z biblioteki. A potem gromadzić swoją kolekcja na półce <3
    Bardzo fajny blog ale z tego co widzę dopiero zaczynasz. Powodzenia <3
    Zapraszam do mnie
    Coolcookkate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Powieść wydaje się być ciekawa. Być może przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba przeczytam po tym co napisałaś :D
    Zapraszam do mnie :)
    http://emejziing.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. czytałam i jest świetna! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. 32 yrs old Health Coach I Cami O'Hannigan, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like Colossal Youth (Juventude Em Marcha) and 3D printing. Took a trip to City of Potosí and drives a Alfa Romeo Tipo 256 Cabriolet Sportivo. Wiecej informacji o autorze

    OdpowiedzUsuń